Sunday 9 March 2014

my meaow-meaow

   kucing..haiwan yang paling aku sayang.. dan aku yakin, kebanyakan orang yang suke kucing ni sebab kucing ni comei lote dan manja..same la macam aku..aku kalau nampak kucing, tak cukup tangan nak belai..hehe.. dulu aku pernah bela 2 ekor kucing.. sekor tompok dan sekor lagi itam.. tompok ni sangat lincah..yang itam ni jenis steady and manje..hehe.. tompok kalo nampak bende yang bergerak, terlompat2 die nak tangkap.. macam berok daaa..hehe..yang itam pulak lebih suke tengok tompok lompat sembil di belai oleh aku, (macam big boss).. time makan la yang paling aku suke..tak kire la breakfast ke, lunch or dinner sekalipon tompok dan itam tak suke berebut makanan walaupon berlainan sifat.. ikut turn la katekan..huhu..

   bile time malam nak tido, aku akan letak tompok dan itam dalam kotak.. macam biase, bangun pagi aku akan dikejutkan oleh dua ekor kucing ni untuk solat subuh..da macam jam loceng da..save duit tak payah beli jam loceng..hehe..nak tahu macam mane si tompok dan itam ni kejut? macam biase, bergesel la dekat kaki, aku ni dah la cepat geli kalo rase benda kat kaki, lagi2 kalau berbulu..hehe.. tapi yang susahnye nak jage dua ekor ni sebab dua ekor ni suke berak merata2..adooyy, jenuh aku nak membersihkan taik yang wangi angaaattt tuu.. mama aku selalu marah sebab taik dan kencing tak terurus..nak buat macam mane, kucing mane tahu gune toilet tak kira la toilet cangkung or toilet duduk.. jenuh jugak la nak mengajar kucing kesayangan aku ni untuk gune toilet.. dan atas alasan itu mama aku membuat satu keputusan...jeng..jeng..jeng..(waahh, siap ade sound effects lagi, kelass gitu) hehe..mama aku suruh abang long aku buang jaoh2 tompok dan itam tu

   mase tu aku rase sedih sangat..menangis wooo..aku nak bantah tak boleh sebab die mama aku..ape yang aku boleh buat? pasrah aje lerr..berkurung je aku dalam bilik sambil nangis..mama pon rase serba salah tapi mama aku cakap elok la lepaskan, sebab kucing pon perlukan kehidupan yang bebas.. hurm..baiklah mama..aku tak boleh nak kate ape dah..cume kadang2 aku teringat-ingat dua ekor kucing kesayangan aku tu..satu hari tu aku bukak FB, then ternampak kawan aku post gambar orang masokkan kucing dalam botol la, bakar kucing hidup-hidup lah..sedih betol aku tengok..menitis air mata aku..agaknya inilah yang di katakan dunia akhir zaman..sifat berperikemanusiaan dan berperikebinatangan tu dah hilang..kucing pon macam manusia, perlukan perhatian, belaian..die tak mintak pon kita sediakan makanan chicken chop ke, ayam kfc ke..tak de..die tak mintak pon kite sediakan pinggan untuk hidangan die..die cume minta sedikit daripada rezeki makanan yang kita makan je..tapi manusia buat tak endah je..kesian nasib kucing yang terbiar di luar sana..semoga yang menzalimi binatang tu akan mendapat balasan..wallahua'lam

No comments:

Post a Comment